Technická základňa
Na základe Zákona č. 311/1948 získala verejná autobusová doprava likvidáciou drobných dopravných spoločností a jednotlivých koncesionárov od samotného počiatku monopolné postavenie v tejto činnosti. V prvých rokoch existencie zápasili podniky s nedostatkami v oblasti technickej základni, nakoľko táto bola vytváraná z vozidiel ČSD a koncesionárov rôznych typov a značiek, morálne zastaralých a nie v najlepšom technickom stave. Vozidlový park sa skladal z viac ako 20 typov autobusov rôznych značiek ako PRAGA, AVIA, ŠKODA,FIAT, MAN, BEDFORD, MAGIRUS, GRÄF-STIFT, KLÖCKNER, SAUER, BÜSSING a pod.
Prevažná časť týchto typov bola malokapacitná (30 – 40 osôb vrátane stojacich). V tých časoch nebolo zvláštnosťou, že sa pri nedostatku autobusových kapacít používali na prepravu osôb tiež nákladné automobily s najnutnejšími úpravami ložnej plochy. Počnúc rokom 1951 boli podniky ČSAD vybavované veľkokapacitnými autobusmi ŠKODA 706 RO.
Nakoľko výroba nestačila plne pokrývať požiadavky podnikov verejnej dopravy týmito motorovými vozidlami, pristúpilo sa k riešeniu špičkových robotníckych spojov pomocou osobitných prívesov spájaných s vozidlami Š 706 RO. Konštrukcia vozidiel v tomto období neposkytovala možnosti vytvárania batožinových priestorov pod podlahou, preto väčšie batožiny, kufre lyže boli prepravované na streche karosérie, ktorá bola špeciálne upravená. Po 10 rokoch činnosti sa skladal autobusový park ČSAD z vozidiel československej výroby ŠKODA 706 RO a RTO, PRAGA RND, TATRA HB-500, autobusových prívesov DM 4 a B 40 a autobusov maďarskej výroby IKARUS 30, 31, 630 a 55.
Koncom 60. rokov boli podniky ČSAD postupne vybavované autobusmi KAROSA radu 11 (ŠM, ŠL, ŠD) s pod podlahovým motorom.
Po roku 1968 bolo v jednom dopravnom závode podniku ČSAD Bratislava experimentálne zaradených do prevádzky mestskej hromadnej dopravy 5 kĺbových autobusov KAROSA ŠM 16,5. Po roku 1970 bol vozidlový park doplňovaný ďalšími typmi IKARUS 180 a 250, ktoré zaznamenali kvalitatívnu zmenu v kultúre cestovania.
V roku 1984 bol vozidlový park ČSAD vybavovaný autobusmi KAROSA typového radu 730, vo verziách B731 mestský, C 734 prímestský, C 735 medzimestský a C 736 diaľkový a K 744 (kĺbový).
V 90. rokoch zaraďuje ČSAD do prevádzky inovovaný typ autobusu KAROSA radu 900 vo verziách mestský, medzimestský a luxusný.
V roku 1998 boli do prevádzky okrem autobusov KAROSA radu 900 u jednotlivých dopravcov SAD postupne zaradované autobusy slovenských výrobcov značky GRANUS , SLOVBUS a NOVOPLAN.
V roku 2000 niektoré podniky SAD okrem vozidiel KAROSA 900 postupne zaradili na niektoré málo vyťažené linky malokapacitné autobusy (midibusy) zn. MERCEDES –BENZ VARIO 814 s celkovou kapacitou 40 prepravovaných osôb (18 sediacich a 22 stojacích).
Okrem týchto typov vozidiel niektoré podniky doplnili svoj vozidlový park autobusmi západoeurópskej výroby zn. MERCEDES, RENAULT, NEOPLAN a pod.